mandag den 4. juni 2012

Grillet oksecuvette med krydrede kartofler i rødløg


 




Åhh, det har været en dejlig sorig dag. En solseng i solen var alt hvad jeg havde brug for! Jeg kom i tanke om at det kunne være lækkert at fyrre op fra grillen, når det nu er sæson til det! Jeg kiggede i køleskabet, og der lå nogle purløg, og noget chili sauce. Det er ikke helt nok til en gang aftensmad.

Jeg kørte til den nærmeste bymidte, og der var der kun en butik der havde åbent. 2. Pinsedag. Selvfølge er der ikke noget der har åbent 2. Pinsedag. Men den ene butik var en lækker pakistansk grønthandler, med mange urter, frugter og alt hvad man lige kunne tænke sig. De havde ikke lige detjeg godt kunne tænke mig at proppe på grillen. Jeg ville gerne havde købt noget lækkert mørt oksekød, men det kunne de altså ikke lige skaffe til mig.... Når, så gik turen jo videre. Jeg tror jeg var 8 steder, men intet havde åbent. IRMA!!! På vej hjem fandt jeg en Irma der havde åbent. YES! Jeg købte mine varer (som ikke var så mange, fordi det var en ret enkelt ret jeg skulle lave), og gik hjem og tændte for grillen.

Det er vigtigt at cuvetten ikke for for meget. Hellere for lidt end for meget, ellers kan man jo bare lægge den på grillen igen.
Kartoflerne får ikke en sprød kant, da de er pakket ind, så det holder på smagen. Husk også at komme godt med olie og salt på kartoflerne.


Oksecuvette
700 g Kartofler
2 Rødløg
Oregano
Timain
Olivenolie
Salt og peber
evt tøret chili og hvidløg til køddet

Start med at skære alle scenerne af køddet. Derefter masserer du salt og peber ind i cuvetten.

Kog kartoflerne hurtigt. Skær dem i tern og hæld dem i en skål sammen med udskåret rødløg. krydderier, olie, salt og peber tilsættes også. Hæld blandingen over i noget sølvpapir på midten, og luk det tæt sammen. pakken lægges på grillristen. Bag kartoflerne til det ligner de er færdige. Det kan man bedst selv afgøre.

Oksecuvetten lægges direkte på grillristen. Grill den ca 15 min på hver side, afhængig af størelsen. 
(min cuvette var på ca 1,4 kg)

Held og lykke - glæd jer!

/Julie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar